Zajączki

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

Janusz Korczak

DRODZY RODZICE

Witamy w zakładce grupy „Zajączki’

Rozpoczynamy pierwszy przedszkolny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.

Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć, czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.

Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami:  zajaczki.przedszkole22@gmail.com

🐰 NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:

poniedziałek: 7.30-15.30

wtorek 7.00-11.00

środa 7.30-15.30

czwartek 7.00-12.15

piątek 7.00-12.00

Godziny dostępności:

wtorek 11.00-11.30

czwartek 12.15-12.45

Judyta Lisiecka

poniedziałek ————

wtorek 11.15-15.30

środa —————–

czwartek 12.15-15.30

piątek: 12.00-17.00

Godziny dostępności:

Katarzyna Matuszewska

asystentka nauczyciela:

7.30-15.30

🐰 ZAJĘCIA DODATKOWE:

J.angielski – Dagmara Mowlik: poniedziałek 11.15-11.30; wtorek: 11.00-11.15 

Rytmika – Natalia Sobkowiak: środa 9.00-9.20

Religia  – Renata Nadstoga: czwartek 15.30 – 16.00

Psycholog – Katarzyna Jóźwiak: wtorek i piątek 7.30 -13.00

Pedagog specjalny – Renata Jedynak-Zimny: poniedziałek: 8.00 – 16.00

Godziny dostępności dla rodziców Pani Renaty: poniedziałek 16.00 – 16.30

WAŻNE DATY:

14 MARCA (piątek)- DZIEŃ MOTYLA W „CHATCE PUCHATKA”. W tym dniu w naszym przedszkolu będziemy kreatywnie poznawać świat motyli. Zachęcamy rodziców do przygotowania dzieciom stroju lub jego elementu nawiązującego do tematyki.

21 MARCA (piątek)- POWITANIE WIOSNY W „CHATCE PUCHATKA”. POKAZ MODY WIOSENNEJ Prosimy rodziców o przygotowanie kreacji wiosennych dla wszystkich dzieci.

WIOSENNY KONKURS TANECZNO-MUZYCZNY DLA DZIECI Zachęcamy dzieci do wzięcia udziału w konkursie. Zadaniem jest przygotowanie piosenki lub układu tanecznego do podkładu muzycznego do polskich i zagranicznych piosenek. Zgłoszenia u wychowawców do 19 marca.

 27 MARCA (czwartek) godz.9.00- ZAJĘCIA OTWARTE DLA RODZICÓW DZIECI Z GRUPY „ZAJĄCZKI”

 Zajęcia poprowadzi nauczycielka Pani Alicja Nowaczyk. Zajęcia otwarte dla rodziców to jedna z form współpracy przedszkola z  Rodzicami w czasie, której mają oni okazję zapoznać się między innymi ze sposobami pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciela oraz przekonać się, jak wiele ich pociechy już potrafią zrobić. Dzieci z niecierpliwością oczekują wizyty Rodziców.

PRZYPOMINAJKA:

TERMIN SKŁADANIA DEKLARACJI O KONTYNUACJI EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ NA NOWY

 ROK SZKOLNY (DOTYCZY DZIECI JUŻ UCZĘSZCZAJĄCYCH DO PRZEDSZKOLA)

OD 13.03.2025r. DO 19.03.2025r.

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU W GRUPIE „ZAJĄCZKI”

Tematy kompleksowe:

  1. „W KOSMOSIE”
  2. „„POZNAJEMY WARSZAWĘ SZLAKIEM LEGEND ”
  3. Realizacja innowacji ‘Małe i duże podróże po Polsce””
  4. „PRZEBUDZENIE PO ZIMIE”
  5. „WIOSNA WOKÓŁ NAS”

Czas realizacji: 03.03 – 28.03.2025r.

NABYWANIE WIEDZY:

– zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny

– rozbudzanie zainteresowania nauką i kosmosem

– zapoznanie z figurami geometrycznymi i ich cechami

– nabywanie wiadomości na temat stolicy naszego kraju oraz jej symboli

– rozpoznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, charakterystycznych dla końca zimy

– nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny

– zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu, kształtowanie świadomości różnorodności zjawisk atmosferycznych,

– nabywanie  wiedzy dotyczącej wiosennych roślin i tego, czego potrzebują do życia

– rozwijanie wiedzy i doświadczeń na temat przyrody.

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– rozwijanie umiejętności słuchania w skupieniu bajek, opowiadań i wierszy z dziecięcego repertuaru.

– kształtowanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej

– poznawanie i nauka piosenek, utrwalanie utworów poprzez różne formy doskonalące śpiew

– doskonalenie umiejętności gry na trójkącie i drewienkach

– poznawanie legend związanych z Warszawą

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg jednej cechy, porównywania i grupowania obiektów

– doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych

– utrwalanie kształtu podstawowych figur geometrycznych – próby rozróżniania i określania różnic oraz wielkości

– tworzenie prac plastycznych z zastosowaniem różnorodnych technik

– nabywanie umiejętności wykonywania eksperymentów, łączenia przyczyny ze skutkiem

– zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu

– utrwalenie nazw wiosennych kwiatów i wiedzy o czynnikach niezbędnych do życia rośliny

– rozpoznawanie kolorów i nazywanie ich po polsku i po angielsku

– rozwijanie  sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych

– kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody

– doskonalenie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami

– nabywanie  umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń.

BUDOWANIE POSTAW:

– kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą

– budowanie postawy bycia częścią społeczności grupowej i przedszkolnej – próby prezentowania się na tle społeczności przedszkolnej

– rozwijanie postaw dbałości o środowisko w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą, , dostrzegania piękna otaczającego nas świata

– rozwijanie postawy bycia patriotą – rozbudzanie miłości i szacunku do  różnych miejsc w naszym kraju

– rozbudzanie świadomości narodowej

–  kształtowanie odwagi w podejmowaniu nowych obowiązków oraz  wiary we własne możliwości

– kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo

– kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury.

ZDARZYŁO SIĘ U NAS – FOTORELACJA:

WIOSENNYM POKAZEM MODY WITALIŚMY WIOSNĘ
NA ZAJĘCIACH PLASTYCZNYCH WYKONYWALIŚMY BRATKI

W MARCU JAK W GARNCU

MUZYCZNA PODRÓŻ PO WARSZAWIE -JUŻ WIEMY CO TO MAZUR CZY POLONEZ

OBCHODZILIŚMY DZIEŃ MOTYLA

KIEDY POZNAWALIŚMY KRAKÓW DUŻO SIĘ DZIAŁO

OBEJRZELIŚMY TEATRZYK KAMISHIBAI „LEGENDA O SMOKU WAWELSKIM”

POZNAWALIŚMY MUZYKĘ I TAŃCE KRAKOWSKIE

ZABAWY MATEMATYCZNE Z OWIECZKAMI I SMOKAMI

TWORZYLIŚMY KORALE ZE SKARBÓW UKRYTYCH POD ZIEMIĄ

NIE TYLKO W TAŃCU SIĘ RUSZAMY

ACH, CÓZ TO BYŁ ZA BAL….

JUŻ WIEMY, CO TO PARA

DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

SPORT TO ZDROWIE – ZAJĘCIA SPORTOWE PROWADZONE PRZEZ AKADEMIĘ REISSA

W ŚWIĄTECZNYM NASTROJU

Dzień Pluszowego Misia

Realizacja tematu kompleksowego „Nasze ciało”

Koncert muzyczny pod hasłem „MAŁE I DUŻE PODRÓŻE PO POLSCE” i 3 urodzinki Feliksa – wszystkiego najlepszego ! ;))))

„Pasowanie na Przedszkolaka”

Realizacja tematu kompleksowego „Poznań moje miasto”

3 Urodzinki Zosi – wszystkiego najlepszego kochany Zajączku !

„DZIEŃ DYNI”

Jesienne pozdrowienia od „Zajączków” !

WARSZTATY KREATYWNE  „DO DZIEŁA”

Jesień – taka piękna jesień

Warsztaty kulinarne z panią Anią :))

09.10 – Urodzinki Stasia – Jeszcze raz Wszystkiego Najlepszego nasz Zajączku! :)))

Realizacja tematu „JESIENNE PODRÓŻE PO POLSCE – ODWIEDZAMY SADY I OGRODY”

WARSZTATY DLA DZIECI „KULINARNE PODRÓŻE PO POLSCE”

„JESIENNE PODRÓŻE PO POLSCE – ODWIEDZAMY SADY I OGRODY”

Obchodziliśmy 3 urodzinki Oktawiana, życzymy dużo zdrówka i pięknych przeżyć! Sto lat!

Realizowaliśmy temat „Bezpieczny przedszkolak na drodze”, przyswajaliśmy podstawowe informacje na temat przechodzenia przez jezdnię – przez przejście dla pieszych, rozmawialiśmy o zasadach sygnalizacji świetlnej, rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy wybrane znaki drogowe

Obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka, na placu zabaw integrowaliśmy się w kole z całym przedszkolem, czerpaliśmy radość ze wspólnej zabawy i tańców. W sali z całą grupą tworzyliśmy orkiestrę grając na różnych instrumentach :))

Korzystaliśmy z pięknej, słonecznej pogody, codziennie o stałej godzinie wychodząc na przedszkolny plac zabaw 🙂

Stale integrowaliśmy się w grupie dzięki zabawom muzycznym i ruchowym 🙂

Realizowaliśmy temat „Jesteśmy podobni, jesteśmy różni”

Deszczowa pogoda nam niestraszna – zawsze mamy mnóstwo zajęć do roboty 🙂 A to właśnie nasze zabawy w sali, dobrze nam idzie prawda? :)))

Świętowaliśmy pierwsze urodziny – 3 urodzinki Jasia i Zuzanny 🙂 Sto lat kochane Zajączki! 🙂 Pani Karolina zrobiła nam kartę urodzinową, w środku mieliśmy życzenia oraz malunki od dzieci z naszej grupy :)

13.09 – Obchodziliśmy „Dzień Kropki”

W drugim tygodniu ćwiczyliśmy ustawianie się w pary – wychodziło nam to naprawdę dobrze 🙂 poza tym na odpoczynku spaliśmy jak susły …:))

Pierwszy tydzień pełen wrażeń, emocji, dobrej pogody i zabawy. Pomimo różnych trudów świetnie sobie poradziliśmy 🙂


W sierpniu dzieci razem z rodzicami przychodzili odwiedzić nas na przedszkolnym placu zabaw. Pod koniec sierpnia mieliśmy dwa spotkania adaptacyjne z całą grupą. To był dobry start 🙂