DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce zerówki
Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.
Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.
Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: tygryski.przedszkole22@gmail.com
RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Ewa Borkowska:
Poniedziałek: 07:30 – 12.00
Wtorek: 07.30 – 12.00
Środa: 12.30 – 16.30
Czwartek: 12.00 – 16.30
Piątek: 12.00 – 16.30
godziny dostępności Pani Ewy dla rodziców: środa 12.00-12.30 i czwartek: 11.30-12.00
Sandra Miecznik:
Poniedziałek: 12.00-16.30
Wtorek: 12.00 – 16.30
Środa: 07.30 – 12.00
Czwartek: 7.30 – 11.30
Piątek: 07.30 – 12.00
godziny dostępności Pani Sandry dla rodziców: poniedziałek i wtorek od 16.00 – 17.00
Katarzyna Kaniewska (asystentka): 7.00 – 15.00
Dagmara Mowlik (j.angielski) środa 12.00-12.30 i czwartek: 11.30-12.00
Renata Jedynak-Zimny (pedagog specjalny): poniedziałek” 8.00 – 16.00
Godziny dostępności dla rodziców Pani Renaty: poniedziałek 16.00 – 16.30
Renata Nadstoga (katecheza): czwartek 15.30 – 16.30
Anna Rosian Żok (logopedia): środa 8.00 – 15.00
Natalia Sobkowiak (rytmika): środa 10.10 – 10.40
Katarzyna Jóźwiak (pedagog): wtorek i piątek 7.30 -13.00
WAŻNE DATY:
14.03
DZIEŃ MOTYLA W „CHATCE PUCHATKA”. W tym dniu w naszym przedszkolu będziemy kreatywnie poznawać świat motyli. Zachęcamy rodziców do przygotowania dzieciom stroju lub jego elementu nawiązującego do tematyki.
21.03
POWITANIE WIOSNY W „CHATCE PUCHATKA”. POKAZ MODY WIOSENNEJ Prosimy rodziców o przygotowanie kreacji wiosennych dla wszystkich dzieci. WIOSENNY KONKURS TANECZNO-MUZYCZNY DLA DZIECI Zachęcamy dzieci do wzięcia udziału w konkursie. Zadaniem jest przygotowanie piosenki lub układu tanecznego do podkładu muzycznego do polskich i zagranicznych piosenek. Zgłoszenia u wychowawców do 19 marca.
27.03 od godz. 9.00
„OKO NA GWIAZDY” – KOSMICZNE WARSZTATY DLA DZIECI Warsztaty odbędą się w grupach: „Wiewiórki”, „Biedronki” i „”Tygryski”, poprowadzi je Pan Patryk Oko, którego astronomia stała się wielką pasją od momentu, gdy jako dziecko otrzymał od rodziców książkę będącą ilustrowanym przewodnikiem po Układzie Słonecznym.
ZDARZYŁO SIĘ U NAS:



Zimowe szaleństwa



Święto Babci i Dziadka – Babcia i Dziadek na Dzikim Zachodzie



Zajęcia otwarte dla Rodziców



Pieczemy słodkości z naszą panią kucharką



Wycieczka do Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Spożywczego w Szreniawie w ramach projektu OMEP „Przedszkolak w świecie tradycji”



„Bieg dla Niepodległej”


Pamiętamy o tych, co oddali życie za naszą ojczyznę



Dbamy o swoje zęby – spotkanie z panią dentystką



Zajęcia z mamą naszej Celinki – Poznajemy nasze ciało – kości



Warsztaty kreatywne we współpracy z Warsztatem Terapii Zajęciowej Przyjaciele. Naszymi gośćmi były osoby z niepełnosprawnościami, które dla nas przygotowały i poprowadziły zajęcia



Smaczne i zdrowe warzywa zjadamy i dzięki nim zdrowie mamy



Warsztaty kulinarne z p. Beatą – lepimy pierogi






Udział w Miejskich Obchodach Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka na terenie Stadionu Lekkoatletycznego Golęcin



Warsztaty z Panią Marią Pawlak, rozpoczęcie w grupie Tygrysków programu WIELKODUCHY przybliżającym dzieciom świat wolontariatu



Dzień Kropki w naszej grupie



Wycieczka do Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU
W GRUPIE „TRYGRYSKI”
Tematy kompleksowe:
- „BATERIA KOCHA RECYKLING?”
- „A TO POLSKA WŁAŚNIE – PRZYSTANEK WARSZAWA”
- „W WIOSENNYM OGRODZIE”
- „W KOSMOSIE”
Czas realizacji: 03.03-28.03.2025
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – nabywanie wiedzy na temat kolejnego miasta Polski – Warszawy – nabywanie umiejętności arytmetycznych przez ćwiczenie zapisu dodawania – nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny – rozwijanie wiedzy na temat rodzajów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz sprzętów do tego używanych, – zapoznanie ze zwyczajami dotyczącymi pożegnania zimy w różnych regionach Polski, kultywowanie tradycji w swoim regionie – poszerzenie wiedzy na temat otaczającej przyrody – uświadamianie konieczności dbania o przyrodę – utrwalanie wiedzy na temat warunków, jakie są niezbędne do życia roślin i zwierząt – rozwijanie kompetencji językowych dzieci poprzez poznanie i stosowanie przysłów związanych z wiosną |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – doskonalenie dokonywania spostrzeżeń i wyciągania wniosków, rozwijanie badawczego podejścia do zjawisk zachodzących w przyrodzie – poznawanie obrazu graficznego kolejnych liter, utrwalanie ich wyglądu i rozpoznawanie wśród innych – rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach – utrwalanie kształtów i nazw kontynentów, rozwijanie umiejętności odczytywania mapy – doskonalenie umiejętności matematycznych – aspekt porządkowy liczb – rozwijanie kompetencji matematycznych przez stosowanie liczebników głównych i porządkowych – doskonalenie umiejętności klasyfikacji, porządkowania i przeliczania – doskonalenie umiejętności matematycznych poprzez porównywanie liczebności, stosowanie pojęć: tyle samo, mniej o, więcej o… – rozwijanie pamięci wzrokowej oraz słuchowej, trening integracji sensorycznej – kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe – doskonalenie umiejętności wykonywania zadań zgodnie z instrukcją – próby rozpoznawania i nazywania wybranych roślin uprawnych oraz ich nasion |
BUDOWANIE POSTAW | – budowanie postawy patriotyzmu lokalnego poprzez poznawanie tradycji ludowych związanych z pierwszym dniem wiosny, – kształtowanie postawy proekologicznej, nawyku systematycznego dbania o rośliny – rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp., – budowanie aktywnej postawy wobec działań mających na celu zmianę zachowań dzieci i dorosłych wobec środowiska oraz zdobyciu pozytywnych nawyków proekologicznych. |